ระบบบริหารจัดการบัณฑิตศึกษา คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
(Graduate Management System Program, Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University)

   Back    PDF-Full CV    PDF-CV 5 ปี
1. ตำแหน่งทางวิชาการ ผู้ช่วยศาสตราจารย์
2. ประวัติการศึกษา
ระดับ ชื่อปริญญา (สาขาวิชา) ชื่อสถาบัน, ประเทศ ปี พ.ศ. ที่จบ
ปริญญาตรี MA in English Language Studies and Methods University of Warwick U.K. 2542
ปริญญาเอก BA in English (2nd class honours) Major: English Minor: Spanish Chulalongkorn University, Thailand 2540
ปริญญาโท BA in English (2nd class honours) Chulalongkorn University Thailand 2540

3. ผลงานทางวิชาการ
3.1 หนังสือตำรา หรือเอกสารประกอบการสอน    
1. Yaemwannang, C., & Pramoolsook, I. . (2017). Hotel Responses to Online Complaints. In M. Gotti, S. Maci, and M. Sala (Eds). Linguistic Insights: Studies in Language and Communication . Switzerland: Peter Lang Publishing.

3.2 งานวิจัย    

3.3 บทความทางวิชาการ    
   3.3.1 ตีพิมพ์ในวารสารระดับชาติ    
1. Dalimunte, A. A., & Pramoolsook, I.. (2020). “Genres Classification and Generic Structures in the English Language Textbooks of Economics and Islamic Economics in an Indonesian University.” LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 1 (3). หน้า 11-19.
2. Zhang, Y., & Pramoolsook, I.. (2019). “Generic complexity in bachelor’s theses by Chinese English majors: An SFL perspective. GEMA Online.” Journal of Language Studies, 19 (4). หน้า 304-326..
3. Yaemwannang, C., & Pramoolsook, I. . (2018). “Multimodal Discourse Analysis of Image-Text Relations in International Hotel Homepages.” Suranaree Journal of Social Science, 12 (2). หน้า 1-23.
4. Yaemwannang, C., & Pramoolsook, I.. (2018). “Move and Writing Strategy Analysis of International Hotel Homepages.” Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 6 (1). หน้า 83-96.
5. Saengsai, Y., & Pramoolsook, I. . (2017). “Move analysis of science and engineering PhD abstracts: variations between the two disciplines in a Thai University.” วารสารวิชาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา, 25 (47). หน้า 305-326.
6. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I.. (2016). “Citation practice in the whole TESOL Master’s Theses by Vietnamese Postgraduates. 3L: Language, Linguistics, Literature.” The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 22 (3). หน้า 79-92.
7. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I. . (2016). “Citations in Literature Review Chapters of TESOL Master’s theses by Vietnamese postgraduates. GEMA Online®.” Journal of Language Studies, 16 (2). หน้า 17-32.
8. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I. . (2016). “Master’s theses written by Vietnamese and international writers: rhetorical structure variations.” The Asian ESP Journal, 12 (1). หน้า 106-127.
9. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I.. (2015). “Move analysis of Results-Discussion Chapters in TESOL Master’s theses written by Vietnamese students. 3L: Language, Linguistics, Literature.” The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 21 (2). หน้า 1-15.
10. Li, Q., & Pramoolsook, I. . (2015). “Research article abstracts in two sub-disciplines of business: move structure and hedging between management and marketing.” English Language Teaching, 8 (1). หน้า 52-62.
11. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I.. (2015). “Reporting verbs in Literature Review Chapters of TESOL Master’s theses written by Vietnamese postgraduates.” ESP Today, 3 (2). หน้า 196-215.
12. Pramoolsook, I., Li, Q., Wang, S. . (2015). “The Methods section in management and marketing research articles: rhetorical variations between two sub-disciplines of business. .” International E-Journal of Advances in Social Sciences, 1 (2). หน้า 294-300. .
13. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I. . (2015). “Citation in Vietnamese TESOL: analysis of master’s thesis Introduction chapters.” The Asian ESP Journal, 11 (1). หน้า 95-120. .
14. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I. . (2014). “TESOL master’s theses in Vietnam.” relationship between abstracts and Introductions. Voices in Asia, 1 (1). หน้า 91-106..
15. Nguyen, T. T. L., Li, Q., Nguyen, D. L., & Pramoolsook, I. . (2014). “TESOL conference abstracts: discrepancies between potential writers’ knowledge and actual composition. 3L: Language, Linguistics, Literature.” The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 20 (3). หน้า 161-176.
16. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I. . (2014). “Rhetorical structure of Introduction Chapters written by novice Vietnamese TESOL postgraduates. 3L: Language, Linguistics, Literature.” The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 20 (1). หน้า 61-74..
17. Pramoolsook, I., & Li, Q. . (2013). “Comparative genre analysis of English argumentative essays written by Chinese English and non-English major students.” Arab World English Journal, 4 (1). หน้า 213-233.
18. Hou, Q., & Pramoolsook, I. . (2012). “Non-English Major EFL Learners’ Lexical Collocation Errors in a Chinese Context.” Suranaree Journal of Social Science, 6 (1). หน้า 1-16.
19. Zhang, B., Bui, T. T. Q., & Pramoolsook, I. . (2012). “Moves and linguistic realisations: English research article abstracts by Vietnamese agricultural researchers.” The Asian ESP Journal, 8 (3). หน้า 126-149.
20. Pramoolsook, I. . (2009). “Fast and Slow Materials and Methods Section: Disciplinary Variations between Biotechnology and Environmental Engineering Research Articles.” Suranaree Journal of Social Science, 3 (2). หน้า 27-48.
21. Pramoolsook, I.. (2009). “Three Fundamental Concepts for Genre Transfer Studies: A Case of Postgraduate Dissertation to Research Article.” Suranaree Journal of Social Science, 3 (1). หน้า 113-130.
22. Pramoolsook, I. . (2008). “A Multi-layered Discourse Community: Defining Biotechnology and Environmental Engineering Discourse Communities at SUT.” Suranaree Journal of Social Science, 2 (1). หน้า 85-97.

   3.3.2 ตีพิมพ์ในวารสารระดับนานาชาติ    
1. Magday, W. D., Jr. & Pramoolsook, I. . (2020). "Consistency verification between qualitative entries and quantitative ratings in the teaching evaluation forms of Filipino pre-service teachers". International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19 (2). Page 136-162.
2. Pramoolsook, I., & Magday, W. D., Jr. . (2019). "Move confirmation and teaching strategy identification of English student-teachers’ lesson plans in the Philippines: A rhetorical framework for novice teachers". International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 18 (12). Page 150-172.
3. Nguyen, T. T. L., & Pramoolsook, I.. (2016). "A move-based analysis of TESOL master’s thesis conclusion chapters by Vietnamese postgraduates". Global Journal of Foreign Language Teaching, 6 (1). Page 02-12.

   3.3.3 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับชาติ    
1. Srisa-an, W., & Pramoolsook, I.. (2019). Development of cooperative and work-integrated education in Thailand: looking back, looking now, and looking forward. In K. Zegwaard and Y. Tanaka (Eds.). ในCooperative and Work-Integrated Education in Asia: History, Present and Future Issues , จัดโดยLondon Routledge เมื่อวันที่ .

   3.3.4 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ (Proceedings)    
1. Meng, Y., & Pramoolsook, I.. (2017). Move-Step structure of the Introduction section of English medical science research articles written by Chinese researchers published in international journals. In Proceedings of the International Conference on English Language Studies (ICELS), During August 29th-30th, 2016. Mahasarakham University, Mahasarakham, Thailand..
2. Yang, X., & Pramoolsook, I. . (2014). Move-step structure of abstracts and Introductions in Chinese English-major students’ bachelor’s theses. In Proceedings of the International Graduate Research Conference 2013, During December 20th, 2013. Chiang Mai University, Chiang Mai, Thailand.
3. Li, Q., & Pramoolsook, I.. (2010). Comparative Genre Analysis of English Argumentative Essays Written by English Major and Non-English Major Students at a Chinese University-A Pilot Study. In Proceedings of the 2nd International Conference on Language and Communication (ICLC 2010), During August 5th-6th, 2010. National Institute of Development Administration (NIDA), Bangkok, Thailand.

4. ประสบการณ์การสอนระดับอุดมศึกษา     2567     ปี
5. ภาระงานสอน

6. ความเชียวชาญ :

Link ที่เกี่ยวข้อง :  GS-FROM  REG  REQ เว็บไซต์คณะ บัณฑิตวิทยาลัย  สำนักบริหาร สำนักนวัตกรรม  ห้องสมุด ศูนย์คอมฯ  มหาวิทยาลัยขอนแก่น

ช่องทางการติดต่อ : โทรศัพท์ : 043-202319  Facebook : งานบัณฑิต
     อนงค์นาถ โยคุณ อีเมล์ : yanong@kku.ac.th
     สกุลรัตน์ คำพิละ อีเมล์ : sakulratmo@kku.ac.th
     กษณะ ปัญญาคำ อีเมล์ : kasapa@kku.ac.th

© สงวนลิขสิทธิ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น