ระบบบริหารจัดการบัณฑิตศึกษา คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
(Graduate Management System Program, Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University)
ระดับ | ชื่อปริญญา (สาขาวิชา) | ชื่อสถาบัน, ประเทศ | ปี พ.ศ. ที่จบ |
---|---|---|---|
ปริญญาเอก | Ph.D. (Applied Linguistics) | Northern Arizona University United state of America | 2552 |
ปริญญาโท | ศศ.ม. (ภาษาศาสตร์ประยุกต์) | มหาวิทยาลัยมหิดล ประเทศไทย | 2545 |
ปริญญาตรี | ศศ.บ. (ภาษาอังกฤษ) | มหาวิทยาลัยขอนแก่น ประเทศไทย | 2539 |
1. | Chawin Srisawat and Kornwipa Poonpon. (2566). “Revision of an Academic English Writing Rubric for a Graduate School Admission Test.” วารสารภาษา, 65 (-). หน้า 234-262. |
2. | Chawin Srisawat anf Kornwipa Poonpon. (2566). “Common Grammatical Errors in Academic Writing: How are They Treated by NNE Raters? View at publisher.” วารสารสหวิทยาการมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, 6 (2). หน้า 540-557. |
3. | เพียงดาว ไชยสาร, ธีรชัย เนตรถนอมศักดิ์, กรวิภา พูลผล, และนิวัฒน์ ศรีสวัสดิ์. (2565). “การสำรวจความสามารถด้านคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษา เพื่อใช้ในการพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษ เพื่อส่งเสริมความจำขณะใช้งาน (Working Memory).” วารสารวิชาการหลักสูตรและการสอน มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร, 14 (41). หน้า 77-84. |
4. | กรวิภา พูลผล. (2564). “Test Takers’ Perceptions of Design and Implementation of an Online Language Testing System at a Thai University during the COVID-19 Pandemic.” วารสารภาษา, 62 (-). หน้า 1-28. |
5. | Panupan Panthong and Kornwipa Poonpon. (2563). “Functional analysis of lexical bundles in doctor talks in the medical T.V. Series Grey’s anatomy.” LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 13 (2). หน้า 335-353. |
6. | Krittaya Thongyoi and Kornwipa Poonpon. (2563). “Phrasal Complexity Measures as Predictors of EFL University Students’ English Academic Writing Proficiency.” rEFLections, 27 (1). หน้า 44-61. |
7. | Panupan Panthong and Kornwipa Poonpon. (2563). “Lexical Bundles in Thai Medical Research Articles.” Journal of Studies in the English Language, 15 (1). หน้า 59-106. |
8. | DAMIAN AKULI KETSEMABOM and Kornwipa Poonpon. (2561). “ผลการใช้การจัดการเรียนรู้แบบเน้นภาระงานด้านการพูดภายใต้กรอบมาตรฐานความสามารถทางภาษาอังกฤษของประเทศในกลุ่มสหภาพยุโรป (CEFR) ต่อความสามารถด้านการพูดของ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยขอนแก่น ฝ่ายมัธยมศึกษา (มอดินแดง).” วารสารภาษา ศาสนา และวัฒนธรรม, 7 (1). หน้า 29-53. |
9. | สุพาพร ทองกําพร้า และกรวิภา พูนผล. (2557). “การวิเคราะห์ดัชนีปริจเฉทในบทสนทนาออนไลน์ของนักศึกษาไทย : กรณีศึกษา ของนักศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยขอนแก่น.” วารสารวิจัย มสด สาขามนุษยศาสตร์ และสังคมศาสตร์, 10 (3). หน้า 75-94. |
10. | Kornwipa Poonpon. (2021). “Professional Development Needs of In-Service English Language Teachers in Thailand.” THAITESOL JOURNAL, 34 (2). หน้า 1-25. |
11. | Jittima Kraisriwattana and Kornwipa Poonpon. (2021). “A Discourse Analysis of Speech Structure from TED Talks Corpus..” Research Journal of KKU Humanities and Social Sciences (Graduate Studies), 9 (2). หน้า 59-72. |
12. | Akuli, D., & Poonpon, K. (2018). “Effects of using CEFR-based speaking tasks on speaking ability of grade 8 students in Demonstration School of Khon Kaen University (Mordindang).” Journal of Language, Religion and Culture, 0 (0). หน้า pp. 29-53. |
1. | Poonpon Kornwipa, Chansanam Wirapong, Nilubol Kittichai, Sameephet Banchakarn, Jannok Arnon, Satthamnuwong Bhirawit, Rakhshandehroo Mahboubeh & Srisawat Chawin. (2024). "TIGA-Based English Learning Platform for Language Learner Competency Development in a Digital Environment". International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 2567 (Volume 23, Issue 6). Page Pages 73 - 95. |
2. | Nguyen Lan Thi, Kanjug Issara, Lowatcharin Grichawat, Manakul Theeradej, Poonpon Kornwipa, Sarakorn Weerachai, Somabut Anucha, Srisawasdi Niwat, Traiyarach Saksuriya & Tuamsuk, Kulthida. (2023). "Digital Learning Ecosystem for Classroom Teaching in Thailand High Schools". SAGE Open, 2566 (Volume 13, Issue 1). Page -. |
3. | Srisawat Chawin & Poonpon Kornwipa. (2023). "Revision of an Academic English Writing Rubric for a Graduate School Admission Test". PASAA, 2566 (Volume 65). Page Pages 234 - 262. |
4. | Tuamsuk Kulthida, Nguyen Lan Thi, Kanjug Issara, Lowatcharin Grichawat, Manakul Teeradej, Poonpon Kornwipa, Sarakorn Weerachai, Somabut Anucha, Srisawasdi Niwat & Traiyarach Saksuriya . (2023). "Key success factors for transforming classrooms into learning communities in digital learning ecosystem at secondary schools in Thailand". Contemporary Educational Technology, 2566 (Volume 15, Issue 2). Page -. |
5. | Poonpon Kornwipa, Manorom Paiboon & Chansanam Wirapong. (2023). "Exploring effective methods for automated essay scoring of non-native speakers". Contemporary Educational Technology, 2566 (Volume 15, Issue 4). Page -. |
6. | Chansanam, Wirapong, Poonpon Kornwipa, Jaroenruen Yuttana & Kaewboonma Nattapong. (2022). "Global Research Trend of Korean Popular Music: A Bibliometric Analysis". Journal of Scientometric Research, 2565 (Volume 11, Issue 3). Page Pages 419 - 426. |
7. | Poonpon Kornwipa, Satthamnuwong Bhirawit & Sameephet Banchakarn. (2022). "The Effectiveness of Task-Based and Genre-Based Integrated Learning on English Language Proficiency of Thai Rural Secondary School Students". Theory and Practice in Language Studies, 2565 (Volume 12, Issue 9). Page Pages 1736 - 1747. |
8. | Nguyen Lan Thi, Kanjug Issara, Lowatcharin Grichawat, Manakul Theeradej, Poonpon Kornwipa, Sarakorn Weerachai, Somabut Anucha, Srisawasdi Niwat, Traiyarach Saksuriya & Tuamsuk Kulthida. (2022). "How teachers manage their classroom in the digital learning environment – experiences from the University Smart Learning Project". Heliyon, 2565 (Volume 8, Issue 10). Page -. |
9. | Wirapong Chansanam, Kornwipa Poonpon, Theeradej Manakul,Umawadee Detthamrong. (2021). "Success and Challenges in MOOCs: A Literature Systematic Review Technique". TEM Journal, 10 (4). Page 1728 - 1732. |
10. | Wirapong Chansanam, Kulthida Tuamsuk, Kornwipa Poonpon, and Treepidok Ngootip. (2021). "Development of Online Learning Platform for Thai University Students". International Journal of Information and Education Technology, 11 (8). Page 348 - 355. |
11. | Kornwipa Poonpon. (2021). "Test Takers’ Perceptions of Design and Implementation of an Online Language Testing System at a Thai University during the COVID-19 Pandemic". PASAA, 62 (0). Page 1 - 28. |
12. | Kornwipa POONPON, Wirapong CHANSANAM, Chawin SRISAWAT & Trinwattana POOCHANON. (2021). "Design and Evaluation of a Game-based Language Learning Web Application for English Language Learners in Thailand". Proceedings of the 29th International Conference on Computers in Education. Asia-Pacific Society for Computers in Education, 1 (0). Page 521 - 526. |
13. | Kornwipa Poonpon. (2021). "Integrating Self-Generated Online Projects in an ELT Class at a Thai University during the COVID-19 Pandemic". Asia Pacific Journal of Educators and Education, 36 (2). Page 183-203. |
14. | Thongyoi Krittaya & Poonpon Kornwipa. (2020). "Phrasal complexity measures as predictors of efl university students’ english academic writing proficiency". rEFLections, 2563 (Volume 27, Issue 1). Page 44 - 61. |
15. | Panthong Panupan & Poonpon Kornwipa. (2020). "Functional analysis of lexical bundles in doctor talks in the medical T.V. Series Grey’s anatomy". LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 2563 (Volume 13, Issue 2). Page Pages 335 - 353. |
1. | Inla, P., & Poonpon, K. (2018). A corpus-based analysis on lexico-grammatical features in cooking shows. In ASIALEX 2018, During 8 -10June 2018.pp. 194-201. , Krabi, Thailand. |
2. | Saiyakit, T., Chaiyosang, N., & Poonpon, K.. (2017). Self-perception of CEFR-based English skills of sixth grade students in Khon Kaen. In The 13th International Conference on Humanities & Social Sciences, During November 2017. pp. 253-272. , Khon Kaen, Thailand. |
3. | Nuamjapho, P., & Poonpon, K. (2017). Academic and technical English in the corpus of Chemistry research articles. In The Asian Conference on the Social Sciences, During May 29, 2017.pp. 523-534. , Art Center of Kobe, Japan. |
411 | Applied Linguistics |
411 999 | Dissertation |
411 709 | Research Methodology in Language Studies |
411 711 | Reading in English for Graduate Students |
HS 144 104 | Language Analysis |
HS 144 899 | Thesis |
411 333 | English Argumentative Essay Writing |
411 334 | Research Article Writing and Presentation |
411 363 | Linguistics and English Language Teaching |
411 364 | English Language Testing |
411 371 | Introduction to Research Methodology in Language Studies |
Link ที่เกี่ยวข้อง : GS-FROM REG REQ เว็บไซต์คณะ บัณฑิตวิทยาลัย สำนักบริหาร สำนักนวัตกรรม ห้องสมุด ศูนย์คอมฯ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
ช่องทางการติดต่อ : โทรศัพท์ : 043-202319 Facebook : งานบัณฑิต
อนงค์นาถ โยคุณ อีเมล์ : yanong@kku.ac.th
สกุลรัตน์ คำพิละ อีเมล์ : sakulratmo@kku.ac.th
กษณะ ปัญญาคำ อีเมล์ : kasapa@kku.ac.th
© สงวนลิขสิทธิ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น