ระบบบริหารจัดการบัณฑิตศึกษา คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
(Graduate Management System Program, Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University)

   Back    PDF-Full CV    PDF-CV 5 ปี
1. ตำแหน่งทางวิชาการ ผู้ช่วยศาสตราจารย์
2. ประวัติการศึกษา
ระดับ ชื่อปริญญา (สาขาวิชา) ชื่อสถาบัน, ประเทศ ปี พ.ศ. ที่จบ
ปริญญาเอก Ph.D. (English Language Studies) Suranaree University of Technology Thailand 2006
ปริญญาเอก co-advisory with co-advisory with National Institute of Education (NIE) Nanyang Technological University Singapore. 2006
ปริญญาโท M.Ed. (English), Mahasarakham University Thailand 1997
ปริญญาตรี B.Ed. (Elementary Education: Minor in English), the 1st class honour, Srinakarinwirot University Mahasarakham Thailand 1994

3. ผลงานทางวิชาการ
3.1 หนังสือตำรา หรือเอกสารประกอบการสอน    
1. Prachanant, N. . (2016). Pragmatics. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University..
2. Prachanant, N.. (2015). English for Tourism II. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University.
3. Prachanant, N.. (2012). English for Thai Studies. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University.
4. Prachanant, N.. (2008). English for Tourism I. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University..
5. Prachanant, N.. (2006). English for Hotel III. Buriram: Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University.
6. Prachanant, N. . (2006). Business English II. Buriram: Faculty of Humanities and Social Sciences, Buriram Rajabhat University.
7. Prachanant, N. . (2005). Business English I. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences, . Buriram: Buriram Rajabhat University.
8. Prachanant, N.. (2005). Business Correspondence. Buriram : Faculty of Humanities and Social Sciences Buriram Rajabhat University.

3.2 งานวิจัย    

3.3 บทความทางวิชาการ    
   3.3.1 ตีพิมพ์ในวารสารระดับชาติ    
1. มีนา ทนคง ฮามิลตัน, นวมินทร์ ประชานันท์ และ ชูเกียรติ จารัตน์. (2566). “ความสามารถด้านการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนไทยด้วยการเรียนแบบกระตุ้นให้นักเรียนมีส่วนร่วมในการเรียน.” Journal of Buddhist Studies Vanam Dongrak วารสารวนัมฎองแหรกพุทธศาสตรปริทรรศน์, 2023 (Volume 10, Issue 1). หน้า pp.193-204.
2. ศุภวิชญ์ สังสุทธิพงศ์, นวมินทร์ ประชานันท์ และ โกวิท วัชรินทรางกูร. (2566). “C-BAC-R: รูปแบบเชิงทฤษฎีการบริหารจัดการแผนการเรียนทวิศึกษา โดยวิทยาลัยอาชีวศึกษาเอกชน.” วารสาร มจร สังคมศาสตร์ปริทรรศน์, 12 (6). หน้า 105-116.
3. Meena Thonkhong, Nawamin Prachanant & Chookiat Jarat. (2564). “ผลการใช้วิธีการกระตุ้นให้นักเรียนมีส่วนร่วมในการเรียนเพื่อพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6.” วารสารวิทยาลัยบัณฑิตเอเซีย, 11 (2). หน้า 158-165.
4. สมศรีพิศุทธิ์ ไกรอภัยวงษ์, นวมินทร์ ประชานันท์ และ โกวิท วัชรินทรางกูร. (2564). “รูปแบบการมีส่วนร่วมในการส่งเสริมคุณธรรมจริยธรรมสำหรับเด็กปฐมวัยในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาบุรีรัมย์.” วารสารการวัดผลการศึกษา มหาวิทยาลัยมหาสารคาม, 27 (2). หน้า 317-335.
5. กติกา ราชบุตร โกวิท วัชรินทรางกูร และนวมินทร์ ประชานันท์. (2564). “รูปแบบการดูแลให้คำปรึกษาแนะนำในการทำวิจัยในชั้นเรียนสำหรับครูวิทยาลัยครูสะหวันนะเขต สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว.” วารสารสันติศึกษาปริทรรศน์, 9 (1). หน้า 163-178.
6. ณัฏฐ์ โอ้จินดา โกวิท วัชรินทรางกูร และนวมินทร์ ประชานันท์. (2563). “การพัฒนารูปแบบองค์การแห่งการเรียนในศตวรรษที่ 21 สำหรับสถานศึกษาขนาดเล็กในสำนักงานศึกษาธิการภาค 13.” วารสารบัณฑิตวิทยาลัยพิชญทรรศน์, 15 (3). หน้า 73-86.
7. จาฎุพจน์ เกตุสำเภา, นวมินทร์ ประชานันท์ และ โกวิท วัชรินทรางกูร . (2562). “ความคิดเห็นของครูเกี่ยวกับการนำนโยบายประเทศไทย 4.0 สู่การปฏิบัติของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาบุรีรัมย์เขต 1.” วารสารวิทยาลัยบัณฑิตเอเซีย, 2021 (Volume 11, Issue 4). หน้า pp.52-64.
8. เจษฎาภรณ์ พรหนองแสน, โกวิท วัชรินทรางกูร และ นวมินทร์ ประชานันท์. (2561). “การพัฒนาหลักสูตรฝึกอบรมกฎหมายปกครองสำหรับผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน.” วารสารบริหารการศึกษาบัวบัณฑิต, 18 (1). หน้า 643-654.
9. วินัย สุขราช, โกวิท วัชรินทรางกูร และ นวมินทร์ ประชานันท์. (2560). “การพัฒนาภาวะผู้นำของผู้บริหารโรงเรียนมัธยมศึกษาแขวงสะหวันนะเขต สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว.” วารสารบริหารการศึกษาบัวบัณฑิต, 17 (พิเศษ). หน้า 537-550.
10. ปิยนันท์ แซ่จิว, นวมินทร์ ประชานันท์ และ จรัส สว่างทัพ. (2560). “การพัฒนาหลักสูตรการบริหารจัดการงานวิชาการศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ.” วารสารบริหารการศึกษาบัวบัณฑิต, 17 (พิเศษ). หน้า 99-112.
11. สมหมาย ปะติตังโข, พิสมัย ประชานันท์, กิ่งแก้ว ปะติตังโข, สมศักดิ์ จีวัฒนา, นงลักษณ์ ทองศรี และ นวมินทร์ ประชานันท์. (2558). “การศึกษาแบบบูรณาการเพื่อการแก้ปัญหาความยากจนในชุมชนโดยใช้ทฤษฏี เศรษฐกิจพอเพียง : กรณีศึกษาบ้านตราดตวน ตำบลชุมเห็ด อำเภอเมือง จังหวัดบุรีรัมย์.” วารสารวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์, 10 (1). หน้า 68-77.
12. จันทร์สุดา บุญตรี, นวมินทร์ ประชานันท์ และ สุธามาศ คชรัตน์. (2556). “การศึกษาวัจนกรรมข้ามวัฒนธรรมในธุรกิจโรงแรม.” วารสารวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์, 8 (1). หน้า 8-19.
13. Auefueklang, K,. Jarat, C. & Prachanant, N. (2021). “The Effect of Using Videos Associated with Role Play on Enhancing English Speaking Ability of High School Students.” College of Asian Scholar Journal, 11 (4). หน้า 184-194.
14. Jindarungsakul, N., Ruangpaisan, S. & Prachanant, N. (2021). “Effects of Extensive Reading on Developing Grade 7 Students’ English Reading Comprehension and Learning Retention.” College of Asian Scholar Journal, 11 (4). หน้า 195-202.
15. Prachanant, N., Ny, R., Wongtimarat, S. & Tanuanram, T. (2020). “Listening Strategies Employed in Comprehending the Academic English Lectures of Business English Major Students.” College of Asian Scholars Journal, 10 (4). หน้า 213-222.
16. Khetklang, D., Prachanant, N. & Nuemaihom, A. (2020). “The Effects of Using Authentic Materials to Enhance English Speaking Ability of Grade 6 Students.” Journal of Research and Development, BRU, 15 (2). หน้า 73-85.
17. Souliyaphone Phorthilath, Nawamin Prachanant & Akkaraphon Nuemaihom. (2018). “Using Mind Mapping Technique to Improve English Writing Ability of Lao EFL College Students.” วารสารวิทยาลัยบัณฑิตเอเซีย, 8 (พิเศษ). หน้า 480-491.
18. Prachanant, N. (2018). “English Communication Strategies Employed by the Hotel Staff Members in Buriram Province. .” College of Asian Scholars Journal, 8 (-). หน้า 457-467.
19. Prachanant, N., Insiseingmai, P., Sounthalavong, P. & Singthideth, O. (2018). “An Investigation of English Listening Strategies Employed by Lao EFL College Students.” The Golden Teak: Humanity and Social Science Journal (GTHJ) , 24 (-). หน้า 1-11.
20. Sopheakvatey, T., Prachanant, N. & Nuemaihom, A . (2018). “The Use of KWL Plus Strategy to Enhance Reading Comprehension for Grade 8 Cambodian Students. .” College of Asian Scholars Journal, 8 (-). หน้า 468-479.
21. Pronnongsaen, J., Vajarintarangoon, K. & Prachanant, N. (2017). “ The Development of Administrative Law Training Curriculum for School Administrators.” Journal of Buddhist Education and Research, 3 (2). หน้า 75-80.
22. Sor, T., Intanoo, K. & Prachanant, N. (2017). “An Error Analysis of English Composition Written by Cambodia and Thai Grade twelve Students. .” College of Asian Scholars Journal, 7 (-). หน้า pp.440-450.
23. Voun, S., Intanoo, K. & Prachanant, N. (2017). “ A Contrastive Analysis of Passive Voice Errors in English Paragraph Writing Made by Cambodian and Thai EFL University Students.” College of Asian Scholars Journal, 7 (-). หน้า 451-463.
24. Prachanant, N . (2016). “A Cross-cultural Study of Apology Speech Act Realisations.” Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities, 24 (-). หน้า 43-58.
25. Prachanant, N. et al . (2016). “Research and Development of English Language Skills of Hospitality Industry Personnel in Buriram Province towards the ASEAN Community Preparation.” Academic Journal of Buriram Rajabhat University, 8 (-). หน้า 127-141.
26. Bunyong, S., Prachanant, N. & Jarat, C . (2016). “Effects of Genre-based Approach to Improve Grade 11 Students’ Writing Ability and Retention.” Academic Journal of Buriram Rajabhat University , 8 (1). หน้า 62-70.
27. Doungprom, U., Phusee-on, S. & Prachanant, N. (2016). “The Development Desire of NonEnglish Major Teachers in Small Rural Primary Schools in Thailand: Participatory Action Research.” Educational Research and Reviews, 11 (16). หน้า 1612-1621.
28. Phatharawisetphan, R. & Prachanant, N. (2016). “The Effects of the Instructional Packages on Communicative English Tenses for Grade 9 Students.” Sakon Nakhon Graduate Studies Journal, 6 (13). หน้า 79-92.
29. Wongtimarat, S., Prachanant, N. & Piyanukool, S. (2016). “English Speaking Strategies Employed by English Major University Students. .” Journal of Research and Development, BRU, 11 (2). หน้า 75-80.
30. Prachanant, N. (2015). “Improving Thai University Students’ English Speaking Ability on Thai Studies through Classroom Discussion.” Journal of Humanities and Social Sciences, 11 (1). หน้า 107-132.
31. Prachanant, N. (2015). “Needs and Problems of English Language Use of Hotel Employees in the Lower Northeastern Region of Thailand .” SDU Research Journal, 11 (-). หน้า 41-52.
32. Moendee, R., Ruangpaisan, S. & Prachanant, N. (2014). “Using Metacognitive Strategies to Improve Business Reading Comprehension of Buriram Rajabhat University Students..” Journal of Research and Development, BRU, 9 (1). หน้า 113-120.
33. Pramase, S., Prachanant, N. & Chutopama, S. (2013). “The Roles on Educational Curriculum Administration of Administrators in the Pilot Schools in Buriram Province. .” Phetchabun Rajabhat Journal, 15 (2). หน้า 126-135.
34. Sarom, M., Kohtbantau, S. & Prachanant, N. (2013). “A Proposed Leadership Model of Cambodian High School Directors.” Journal of Educational Measurement Mahasarakham University, 19 (1). หน้า 1-13.
35. Prachanant, N. (2012). “Needs Analysis on English Language Use in Tourism Industry.” Procedia-Social and Behavioral Sciences, 66 (-). หน้า 117-125.
36. Kuapituk, P., Phusee-on, S. & Prachanant, N . (2012). “The Development of an Evaluation Model on Learning Management of Foreign Language Teachers in the World-Class Standard Primary Schools.” Canadian Social Science, 8 (6). หน้า 46-55.
37. Prachanant, N. (2005). “The Revolution of English Teaching in Higher Education.” Ratchapruek Newsletter. , 10 (1). หน้า 8-10.
38. Prachanant, N. (2005). “A Genre-based Approach to Teaching Business Letters.” Romayasarn, 3 (1). หน้า 89-93.
39. Prachanant, N. et al . (2005). “The Study and Development of Learning Process of Teachers of English for Supporting Long Life Local Tourism: A Case Study of Phanom Rung Sanctuary, Buriram Province.” Romayasarn, 3 (2). หน้า 64-71.
40. Prachanant, N. (2004). “Business English: What Skills do students need?.” Romayasarn, 2 (1). หน้า 20-27.

   3.3.2 ตีพิมพ์ในวารสารระดับนานาชาติ    
1. Wimontham Onsiri, Prachanant Nawamin & Jarat Chookiat. (2024). "Developing the Teaching Components of the ICC-Based Instructional Model to Enhance the Intercultural Competence of Thai EFL Tertiary Students: A Synthesis Study". World Journal of English Language, 2567 (Volume 14, Issue 1). Page Pages 309 - 321.
2. Wimontham Onsiri, Prachanant Nawamin & Jarat Chookiat. (2024). "The Development of an Effective ICC Teaching Model Aims to Enhance the Intercultural Competence of EFL Tertiary Students in Thailand". Journal of Curriculum and Teaching, 2567 (Volume 13, Issue 4). Page Pages 230 - 246.
3. Kiaowanich,Patcharin, Intanoo Kampeeraphab & Prachanant Nawamin. (2023). "Code-Switching English and Thai Used by Intensive English Program Primary School Students". World Journal of English Language, 2564 (Volume 13, Issue 8). Page Pages 194 - 201.
4. Prachanant, N. (2023). "Online Learning Readiness of Thai EFL University Students during the Covid-19 Pandemic". Hunan Daxue Xuebao/Journal of Hunan University Natural Sciences, 60 (1). Page 10-18.
5. Prachanant, N. (2022). "Tourism English for Thai EFL Tertiary Students: Focus on Needs Analysis". The Seybold Report Journal, 17 (12). Page 2107-2116.
6. Prachanant, N.,Vongviman, S. & Chanthalasy, L. (2022). "A Comparison of Scripted and Unscripted Role Play Techniques on Lao EFL College Students’ Speaking Ability". Jilin Daxue Xuebao (Gongxueban)/Journal of Jilin University (Engineering and Technology Edition), 41 (10). Page 335-344.
7. Panthong, P. & Prachanant, N. (2022). "Lexical Bundles in Rhetorical Moves of Engineering Research Article Abstracts". Jilin Daxue Xuebao (Gongxueban)/Journal of Jilin University (Engineering and Technology Edition), 41 (12). Page 265-281.
8. Doungprom, U; Phusee-on, S & Prachanant, N. (2016). "The Development Desire of Non-English Major Teachers in Small Rural Primary Schools in Thailand: Participatory Action Research". Educational Research and Reviews, 11 (6). Page 1612-1621.
9. Prachanant, N. (2016). "A Cross-cultural Study of Apology Speech Act Realisations". Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities, 24 (s). Page 43-58.
10. Doungprom, U., Phusee-on, S. & Prachanant, N. (2016). "The development desire of Non-English major teachers in small rural primary schools in Thailand: Participatory action research". Educational Research and Reviews, 11 (16). Page 1612-1621.
11. Prachanant, N. (2012). "Needs Analysis on English Language Use in Tourism Industry". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 66 (-). Page 117-125.
12. Kuapituk, P., Phusee-on, S. & Prachanant, N. (2012). "The Development of an Evaluation Model on Learning Management of Foreign Language Teachers in the World-Class Standard Primary Schools". Canadian Social Science, 8 (6). Page 46-55.

   3.3.3 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับชาติ    
1. Prachanant, N. (2007). Responses to Complaints of Thai and English Native Speakers in the Hotel Business. . ในProceedings of “7th National Graduate Research Conference GRAD-RESEARCH 2007”, จัดโดย Price of Songkha University Surat Thani Campus, Thailand เมื่อวันที่2007, April 4 - 5.
2. Prachanant, N. . (2004). Teaching Business Writing through A Genre-based Approach. . ในPaper presented in “Sut TESOL” , จัดโดยSuranaree University of Technology, Thailand เมื่อวันที่-.

   3.3.4 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ (Proceedings)    
1. Prachanant, N. (2017). Pha Sin Teen Deang: A Master Piece Thai Silk of Thai-Lao Ethnic Group in Buriram Province, Thailand. In Proceedings of “The 10th CHINA-ASEAN Education Cooperation week & National Culture Research Forum” , During (2017, September 27 – 29).. -, Qiannan Normal University for Nationalities, China.
2. Chanthalasy, L., Prachanant, N. & Nuemaihom, A. (2017). The Effect of Using Content-based Instruction to Enhance Lao EFL College Students’ Speaking Ability. In Proceedings of The 5th CAS National and International Conference 2017 (CASNIC 2017), During 6th October 2017. College of Asian Scholars, Khon Kaen, Thailand, .
3. Netisomboonyot, P., Prachanant, N. & Jarat, C . (2017). The Implementation of Blended Learning Model to Enhance Reading Comprehension of Grade 11 Students at Satuek School. . In The 10th International Conference of HUSOC Network on “Dynamics of Humanities and Social Sciences in Cross-Border Societies (Proceedings 389-397), During 2-3 February 2017. -, Chiang Rai Rajabhat University, Thailand.
4. Ny, R., Prachanant, N. & Ruangpaisan, S. (2017). The Comparison of Collocational Errors in English Essays Written by Cambodian and Thai University Students. . In The 10th International Conference of HUSOC Network on “Dynamics of Humanities and Social Sciences in Cross-Border Societies (Proceedings 351-362), During 2-3 February 2017. Chiang Rai Rajabhat University, Thailand.
5. Piyanun, S, Prachanant, N. & Sawangtap, J . (2017). Guidelines for Academic Administration of the Child Development Centers under the Local Administrative Organization in the Northeastern of Thailand: A Lesson Learned. . In The 10th International Conference of HUSOC Network on “Dynamics of Humanities and Social Sciences in Cross-Border Societies (Proceedings 434-443), During 2-3 February 2017. -, Chiang Rai Rajabhat University, Thailand.
6. Pornnongsaen, J., Vajarintarangoon, K. & Prachanant, N. (2017). The Development of Administrative Law Training Curruculum for School Administrators . In The 4th National and 2rd International Conference on Buddhist Innovation for Developing Thailand, During 2017. Mahachulalongkornrajaviyalaya University, Khon Kaen Campus.
7. Pradasuk, S., Piyanukool, S. & Prachanant, N. (2017). Effects of Different Text Structure on Reading Strategies of Matthayomsuksa 3 Students. . In The 4th National and 2rd International Conference on, During -. Buddhist Innovation for Developing Thailand, Thailand.
8. Promsopha, W., Jarat, C. & Prachanant, N. (2017). Song Utilization to Improve English Listening Skill for Vocational Students.. In 3 rd National and International Conference, During 27-28 April 2017. Education Research and Social Development (Proceedings 165-173), Rangsit University, Thailand.
9. Singhakan, B., Piyanukool, S. & Prachanant, N. (2017). English Reading Comprehension Anxiety of Thai EFL University Students. . In The 10th International Conference of HUSOC Network on “Dynamics of Humanities and Social Sciences in Cross-Border Societies (Proceedings 25-32), During 2-3 February 2017. -, Chiang Rai Rajabhat University, Thailand.
10. Soukharath, V., Vajarintarangoon, K. & Prachanant, N. (2017). Leadership Behaviors of Secondary School Administrators in Savannakhet Province, Lao’s People Democratic Republic. . In The 8th National and International Academic Research Conference: “Research 4.0 Innovation and Development SSRU’s 80th Anniversary”, During -. Suan Sunandha Rajabhat University, , Thailand.
11. Vongviman, S., Prachanant, N. & Nuemaihom, A. (2017). The Effects of Role Play Technique to Enhance English Speaking Ability of Lao EFL College Students. In Proceedings of The 5th CAS National and International Conference 2017 (CASNIC 2017), , During 6th October 2017. at College of Asian Scholars, Khon Kaen, Thailand.
12. Prachanant, N. (2016). Needs Analysis on English for tourism of Rajabhat University Students in Thailand. In Proceedings of “International Language and Tourism Conference 2016 (ILTC 2016)” , During 2016, January 21 – 22. at International Islamic University Malaysia, Malaysia.
13. Prachanant, N. (2016). Using Role Play to Improve Thai EFL University Students’ Speaking Ability on Tourism and Self-efficacy. Proceedings of “International Conference on Action Research in Language Education” at Hue University of Foreign Languages, Vietnam. In International Conference on Action Research in Language Education (Proceedings 131-140), During August 5-7, 2016. -, Hue University of Foreign Languages, Vietnam.
14. Pakdee, P., Ruangpaisan, S. & Prachanant, N. (2016). English Listening Comprehension Strategies of High School Students. In Proceedings of the First International Conference on, During June 17-19, 2016. Language Development, ICLD 2016, Ton Duc Thang University, Vietnam.
15. Phirun, S., Jarat, C. & Prachanant, N. (2016). Effectiveness of English Camp Activities to Enhance Listening and Speaking Abilities of 7th Graders. In Proceedings of the First International Conference on Language Development, ICLD 2016, During June 17- 19, 2016. Ton Duc Thang University, Vietnam.
16. Prajanban, N., Prachanant, N. & Ruangpaisan, S. (2016). English Listening Strategies Employed by English Major University Students. In Proceedings of the First International Conference on Language Development, ICLD 2016, pp.449-462, During June 17- 19, 2016. -, Ton Duc Thang University, Vietnam.
17. Prawanram, P., Intanoo, K. & Prachanant, N. (2016). Using Games to Enhance Vocabulary Learning Achievement for Primary School Pupils. In Proceedings of the First International Conference , During June 17- 19, 2016. on Language Development, ICLD 2016, pp.153-162, Ton Duc Thang University, Vietnam.
18. Sarachart, T., Piyanukool, S Prachanant, N. (2016). Teaching English Reading Comprehension with Reciprocal Strategy for Buriram Rajabhat University Students. In The 5th National and International Academic Conference (Proceedings 117- 122), , During 25 May 2016. -, Huachiew Chalermprakiet University, Thailand.
19. Singthideth, O., Prachanant, N. & Nuemaihom, A . (2016). Improving Lao EFL College Students’ English Pronunciation for Problematic Sounds through CAI Program. In International Conference on Action Research in Language Education (Proceedings 190- 199), During August 5-7, 2016. -, Hue University of Foreign Languages, Vietnam.
20. Sounthalavong, P., Prachanant, N. & Nuemaihom, A. (2016). The Effects of Using Mind Mapping Technique to Enhance English Speaking Ability of Lao EFL College Students.. In International Conference on Action Research in Language Education (Proceedings 190-199), , During August 5-7, 2016. -, Hue University of Foreign Languages, Vietnam.
21. Thanuanran, W., Jarat, C. & Prachanant, N. (2016). Improving English Writing Skill through the Use of Pictures for Primary School Pupils. In Proceedings of the First International Conference on Language Development, ICLD 2016, pp.191-201, During June 17-19, 2016. -, Ton Duc Thang University, Vietnam.
22. Prachanant, N. et al . (2015). A Survey of Problems and Needs on English Use of Hospitality Industry in Buriram Province. In Proceedings of “National and International Research Conference 2015: The Wisdom for Educational and Social Development: (NIRC 2015)” , During 2015, January 23. Buriram Rajabhat University, Thailand.
23. Prachanant, N., Piyanukool, S. & Ruangpaisan, S . (2015). Enhancing Listening Skills through Movie Series. In Proceedings of “National and International Research Conference 2015: The Wisdom for Educational and Social Development: (NIRC 2015)” , During 2015, January 23. Buriram Rajabhat university, Thailand..
24. Prachanant, N. (2015). Effects of Genre-based Approach to Improve Thai EFL University Students’ English Speaking Ability and Motivation. In Paper presented in “Thailand TESOL 35th International Conference(English Language Education in Asia: Reflections and Directions)”, During 2015, January 29-31. The Ambassador Hotel , Bangkok, Thailand.
25. Prachanant, N . (2015). Languages and Cultures of Ethnic Groups in Buriram Province. In Proceedings of “The 3rd International Academic & Research Conference of Rajabhat University (INARCRU III) , During 2015, May 20 – 21. Interdisciplinary Research and Innovation of Education for Thai Local Development for ASEAN” , at Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand.
26. Prachanant, N . (2015). Needs and Problems on English Language Use of Hotel Employees in the Lower Northeastern Region of Thailand. In Proceedings of “International Conference on Tourism, During (2015, June 17 – 18). hospitality and Culinary Arts: THC 2015” , at Suan Dusit Rajabhat University, Thailand.
27. Thongsai, T., Piyanukool, S. & Prachanant, N. (2014). Perception and Actual Use of Thai EFL Students toward Vocabulary Learning Strategies. In Proceedings of The 3rd STOU Graduate Research Conference, During -. -, -.
28. Prachanant, N. (2014). A Cross-cultural Study of Apology Speech Act Realization. In Paper presented in “I-SEEC 2014” , During -. at Udon Thani Rajabhat University, Thailand.
29. Prachanant, N. et al. (2012). A Survey of Problems and Needs on English Use of hospitality Industry in Buriram Province. In Proceedings of “National and International Research Conference 2015: The Wisdom for Educational and Social Development: (NIRC 2015)” , During (2012, January 23). . Buriram Rajabhat university, at Buriram Rajabhat university, Thailand.
30. Prachanant, N. et al . (2012). Enhancing Listening Skills through Movie Series. In Proceedings of “National and International Research Conference 2015: The Wisdom for Educational and Social Development: (NIRC 2015)” , During 2012, January 23. Buriram Rajabhat university, Thailand.
31. Prachanant, N. (2012). English for Tourism: From Needs Analysis to Course Design. . In Proceedings of “The International Conference on the Excellence in Teacher Education and Research Innovation” Under the Project of the 120th Thai Education Anniversary Celebration to Honor His Majesty the King: The Teacher of the Land, , During 2012, December 24 - 28. on the Occasion of His Majesty the King's 85th Birthday Anniversary, at Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers, Bangkok, Thailand.
32. Prachanant, N. (2012). Refining the Discourse Completion Tasks (DCTs): Comparing Open and Closed DCTs of Apology Speech Act. In Proceedings of “1st Annual International Conference on Language, During 2012, July 9 - 10. Literature and Linguistics (L3 2012)” , at Hotel Fort Canning, Singapore..
33. Prachanant, N. (2012). Trends in Graduate Curriculum Development of Buriram Rajabhat University. In Proceedings of “National and International Research Conference 2015: The Wisdom for Educational and Social Development: (NIRC 2015)”, During 2012, January 23. Buriram Rajabhat university, at Buriram Rajabhat university, Thailand.
34. Prachanant, N. (2006). Responses to Complaints in the Hotel Business: A Cross-Cultural Study of Thai and English Native Speakers. . In Paper presented in “Suan Sunandha Research Symposium” , During -. at Suan Sunandha Rajabhat University, Thailand.
35. Prachanant, N. (2006). Responses to Complaints: A Cross-Cultural Study of Pragmatic Strategies and Transfers Used by English and Thai Native Speakers in the Hotel Industry. In Paper presented in “Communication Skills in University Education Conference: Intercultural Communication Across University Settings: Myths and Realities” , During -. at The University of Auckland, New Zealand.
36. Prachanant, N. (2005). Complaint Responses by Thai EFL Learners: A Study of Interlanguage Pragmatics in Hotel and Tourism Industry.. In Paper presented in “Roles of Research on Social Sciences and Humanities to determine the Country Development” at Institute of Language and Cultures for Community Development, During -. Mahidol University, Thailand.
37. Prachanant, N. (2005). Responses to Complaints: A Cross-Cultural Study of Thai and English Native Speakers in Hotel Business.. In Paper presented in “Oral Communication” , During -. at RELC, Singapore.

4. ประสบการณ์การสอนระดับอุดมศึกษา     2567     ปี
5. ภาระงานสอน

6. ความเชียวชาญ :

Link ที่เกี่ยวข้อง :  GS-FROM  REG  REQ เว็บไซต์คณะ บัณฑิตวิทยาลัย  สำนักบริหาร สำนักนวัตกรรม  ห้องสมุด ศูนย์คอมฯ  มหาวิทยาลัยขอนแก่น

ช่องทางการติดต่อ : โทรศัพท์ : 043-202319  Facebook : งานบัณฑิต
     อนงค์นาถ โยคุณ อีเมล์ : yanong@kku.ac.th
     สกุลรัตน์ คำพิละ อีเมล์ : sakulratmo@kku.ac.th
     กษณะ ปัญญาคำ อีเมล์ : kasapa@kku.ac.th

© สงวนลิขสิทธิ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น