ระบบบริหารจัดการบัณฑิตศึกษา คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
(Graduate Management System Program, Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University)

   Back    PDF-Full CV    PDF-CV 5 ปี
1. ตำแหน่งทางวิชาการ ศาสตราจารย์ด็อกเตอร์
2. ประวัติการศึกษา
ระดับ ชื่อปริญญา (สาขาวิชา) ชื่อสถาบัน, ประเทศ ปี พ.ศ. ที่จบ
ปริญญาเอก Ph.D. in English: Emphasis: Applied Linguistics Oklahoma State University: Stillwater, Oklahoma Japan 2001
ปริญญาโท M.A. in Education with Distinction: Emphasis: TESL/TEFL California State University: Chico, California USA 1996
ปริญญาตรี B.A. Cum Laude in Geography California State University: Chico, California USA 1992

3. ผลงานทางวิชาการ
3.1 หนังสือตำรา หรือเอกสารประกอบการสอน    

3.2 งานวิจัย    

3.3 บทความทางวิชาการ    
   3.3.1 ตีพิมพ์ในวารสารระดับชาติ    

   3.3.2 ตีพิมพ์ในวารสารระดับนานาชาติ    
1. Freiermuth, M.R. & Hamzah, N.H. (2023). "“I agree!” empathetic head-nodding and its role in cultural competences development". Lingua, 296 (103629). Page 1-25.
2. Freiermuth, M.R. (2023). "Now you have to pay! A deeper look at publishing practices of predatory journals". Learned Publishing, 36 (4). Page 667–688.
3. Freiermuth, M.R. , Tsunoda, A.K. , Oliveira, D. , ... Nagatani, L. & Nakajima, Y. (2023). "Examining the imparity of immigrant children enrolled in special education classes in Japan: Roots and recommendations". School Psychology International, 44 (4). Page 367–395.
4. Freiermuth, M.R. , Ito, M.. (2022). "Battling With Books: The Gamification of an EFL Extensive Reading Class". Simulation and Gaming, 53 (1). Page 22–55.
5. Freiermuth, M.R. , Tsunoda, A.K. , Oliveira, D. , ... Nagatani, L. , Nakajima, Y.. (2022). "Examining the imparity of immigrant children enrolled in special education classes in Japan: Roots and recommendations". School Psychology International, 44 (4). Page -.
6. Freiermuth, M.R. , Huang, H.-C.. (2021). "Zooming across cultures: Can a telecollaborative video exchange between language learning partners further the development of intercultural competences?". Foreign Language Annals, 54 (1). Page 185–206.
7. Freiermuth, M.R. , Ito, M.F.. (2020). "Seeking the source: The effect of personality and previous experiences on university students’ L2 willingness to communicate". Learning and Motivation, 71 (-). Page -.
8. Freiermuth, M.R. , Huang, H.-C.. (2018). "Assessing willingness to communicate for academically, culturally, and linguistically different language learners: Can english become a virtual lingua franca via electronic text-based chat?". Handbook of Research on Integrating Technology Into Contemporary Language Learning and Teaching, 0 (-). Page 57–85.
9. Freiermuth, M.R.. (2017). "‘I Found It!’ A smartphone GPS treasure-hunting game in a flipped English class". Innovation in Language Learning and Teaching, 11 (2). Page 101–108.
10. Freiermuth, M.R. , Huang, H.-C.. (2012). "Bringing japan and taiwan closer electronically: A look at an intercultural online synchronic chat task and its effect on motivation". Language Teaching Research, 16 (1). Page 61–88.
11. Freiermuth, M.R.. (2011). "Text, lies and electronic bait: An analysis of email fraud and the decisions of the unsuspecting". Discourse and Communication, 5 (2). Page 123–145.
12. Freiermuth, M.R.. (2011). "Debating in an online world: A comparative analysis of speaking, writing, and online chat". Text and Talk, 31 (2). Page 127–151.
13. Shieh, W. , Freiermuth, M.R.. (2010). "Using the DASH method to measure reading comprehension". TESOL Quarterly, 44 (1). Page 110–128.
14. Freiermuth, M. , Jarrell, D.. (2006). "Willingness to communicate: Can online chat help?". International Journal of Applied Linguistics, 16 (2). Page 189–212.
15. Jarrell, D. , Freiermuth, M.R.. (2005). "The Motivational Power of Internet Chat". RELC Journal, 36 (1). Page 59–72.
16. Freiermuth, M.R.. (2003). "Case-Based Simulations in the EST Classroom". IEEE Transactions on Professional Communication, 46 (3). Page 221–230.
17. Freiermuth, M.R.. (2002). "Connecting with computer science students by building bridges". Simulation and Gaming, 33 (3). Page 299–315.
18. Freiermuth, M.R.. (2002). "Online chatting: An alternative approach to simulations". Simulation and Gaming, 33 (2). Page 187–195.
19. Freiermuth, M.R.. (2001). "Native speakers or non-native speakers: Who has the floor? online and face-to-face interaction in culturally mixed small groups". International Journal of Phytoremediation, 21 (1). Page 169–199.

   3.3.3 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับชาติ    

   3.3.4 ตีพิมพ์ในการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ (Proceedings)    
1. Freiermuth, M.. (2021). Using electronic chat to bridge the natural barriers between ESP and EFL language learners. In CamTESOL International Convention 2021, During Feb 5-7, 2021. Cambodia, Cambodia. (virtual).
2. Freiermuth, M.. (2021). Psychology, language and culture. In Invited guest lecture at University of Malaya, During Jan 13, 2021. University of Malaya, Kuala Lumpur, Malaysia (virtual).
3. Freiermuth, M.. (2020). Color me Canvas: A free, friendly and fair classroom platform. In VietTESOL International Convention 2020, During Oct 15-16, 2020. Nha Trang University, Da Nang, Viet Nam (virtual).
4. Freiermuth, M.. (2020). Trends in willingness to communicate (and other tales). In Invited guest lecture at Khon Kaen University, During Sep 13, 2020. Khon Kaen University, Khon Kaen, Thailand (virtual).
5. Freiermuth, M. & Huang, H.. (2019). Telecollaborative intercultural connections using Zoom!. In The 17th Asia TEFL International Conference Bangkok, During Jun 27-29, 2019. -, Bangkok, Thailand.
6. Freiermuth, M. & Do, Thi Ha.. (2018). When communication prevails: A text-based chat project between universities in Vietnam and Japan. In The proceedings of CALL 2018 (CALL your data), During 2018. University of Antwerp, Belgium.
7. Freiermuth, M. & Do, Thi Ha.. (2018). When communication prevails: A textbased chat project between universities in Vietnam and Japan. In CALL 2018: CALL Your Data, During Jul 4-6, 2018. -, Bruges, Belgium (KU Leuven).
8. Freiermuth M.. (2017). Crossing, oceans, cultures and majors: The benefits of electronic chat in the EFL classroom. In ICEPL 2017, During Aug 23-25, 2017. -, Sapporo, Japan (Sapporo Convention Center).
9. Freiermuth, M.. (2016). Overcoming regional, linguistic and academic barriers via electronic chat. In MICOLLAC 2016, During Aug 16-18, 2016. -, Penang, Malaysia (Rainbow Paradise Resort Hotel).
10. Freiermuth, M.. (2015). Urgent! Examining responses from open access journals. In Free Linguistics Conference 2015, During Sept 25-26, 2015. De La Salle University, De La Salle University.
11. Freiermuth, M.. (2014). Adventures in Naviland: A mobile phone and GPS English language learning project. In AILA 2014, During Aug10-15, 2014. -, Brisbane, Australia (Brisbane Convention Centre).
12. Freiermuth, M.. (2013). Cross-cultural connections in English using online chat. In . 3 rd Language Arts and Linguistics Conference, During Sept 29-30, 2013. Polytechnic University, Hong Kong.

4. ประสบการณ์การสอนระดับอุดมศึกษา     2567     ปี
5. ภาระงานสอน

6. ความเชียวชาญ :

Link ที่เกี่ยวข้อง :  GS-FROM  REG  REQ เว็บไซต์คณะ บัณฑิตวิทยาลัย  สำนักบริหาร สำนักนวัตกรรม  ห้องสมุด ศูนย์คอมฯ  มหาวิทยาลัยขอนแก่น

ช่องทางการติดต่อ : โทรศัพท์ : 043-202319  Facebook : งานบัณฑิต
     อนงค์นาถ โยคุณ อีเมล์ : yanong@kku.ac.th
     สกุลรัตน์ คำพิละ อีเมล์ : sakulratmo@kku.ac.th
     กษณะ ปัญญาคำ อีเมล์ : kasapa@kku.ac.th

© สงวนลิขสิทธิ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น