ระบบบริหารจัดการบัณฑิตศึกษา คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
(Graduate Management System Program, Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University)
ระดับ | ชื่อปริญญา (สาขาวิชา) | ชื่อสถาบัน, ประเทศ | ปี พ.ศ. ที่จบ |
---|---|---|---|
ปริญญาเอก | Ph.D. (Primary area: Second Language Studies Secondary area: Language Assessments) | Purdue University USA | 2016 |
ปริญญาโท | M.A. (Applied Linguistics) | Southern Illinois University at Carbondale USA | 2005 |
ปริญญาตรี | B.A. (Linguistics) | Thammasat University Thailand | 2003 |
1. | Suthathip Thirakunkovit. (2563). “การออกเสียงพยัญชนะซ้อนในภาษาอังกฤษของผู้เรียนชาวไทย.” วารสารภาษาและวัฒนธรรม, 39 (1). หน้า 19-36. |
2. | สมบูรณ์ พจน์ประสาท และ สุธาทิพย์ ถิรคุณโกวิท. (2561). “การศึกษาการยืดเสียงพยัญชนะซ้ำในคำภาษาอังกฤษของคนไทย.” วารสารอิเล็กทรอนิกส์ Veridian มหาวิทยาลัยศิลปากร (มนุษยศาสตร์สังคมศาสตร์และศิลปะ), 11 (1). หน้า 1103-1119. |
1. | Thirakunkovit, S. & Boonyaprakob, K. (2022). "Developing Academic Writing Skills through a Task-Based Approach: A Case Study of Students’ Collaborative Writing". rEFLections, 29 (3). Page 526–548. |
2. | Thirakunkovit, S. (2021). "Production and perception of geminate consonants in English words by Thai learners English: implications for English teaching and learning". English as a Foreign Language International Journal, 25 (4). Page 54-82. |
3. | Thirakunkovit, S. (2020). "Production of English geminate consonants by Thai learners". Journal of Language and Culture, 39 (1). Page 19-36. |
4. | Thirakunkovit Suthathip, Rodríguez-Fuentes, Rodrigo A., Park Kyongson & Staples Shelley. (2019). "A corpus-based analysis of grammatical complexity as a measure of international teaching assistants’ oral English proficiency". English for Specific Purposes, 2562 (Volume 53). Page Pages 74 - 89. |
5. | Thirakunkovit, S. (2019). "Exploring writing assessment literacy and classroom practices of thai university instructors". Journal of Asia TEFLthis link is disabled, 16 (4). Page 1135–1151. |
6. | Thirakunkovit, S. & Chamcharatsri, B. (2019). "A meta-analysis of effectiveness of teacher and peer feedback: Implications for writing instructions and research". Asian EFL Journal, 21 (1). Page 140–170. |
7. | Thirakunkovit, S. , Rodríguez-Fuentes, R.A. , Park, K. & Staples, S. (2019). "A corpus-based analysis of grammatical complexity as a measure of international teaching assistants’ oral English proficiency". English for Specific Purposes, 53 (-). Page 74–89. |
8. | Carter, T., & Thirakunkovit, S. (2019). "A comparison of L1 and ESL written feedback preferences". Journal of Response to Writing, 5 (2). Page 139-174. |
9. | Thirakunkovit, S. (2018). "A historical review of the development of listening assessments: Pedagogical implications to English teaching and testing". The New English Teacher, 12 (1). Page 93-120. |
10. | Thirakunkovit, S. (2018). "The Notions of Language Proficiency and Language Dimensionality". Pasaa: A Journal of Language Teaching and Learning, 55 (-). Page 219-236. |
11. | Pojprasart, S., & Thirakunkovit, S. (2018). "An exploratory study of Thai natives’ gemination in English words". Veridian E-Journal, 11 (1). Page 1103-1119. |
12. | Thirakunkovit, s. & Rhee. S. (2012). "Grammatical complexity as a predictor of difficulty of grammar items in an English test". ThaiTESOL, 34 (2). Page 93-118. |
Link ที่เกี่ยวข้อง : GS-FROM REG REQ เว็บไซต์คณะ บัณฑิตวิทยาลัย สำนักบริหาร สำนักนวัตกรรม ห้องสมุด ศูนย์คอมฯ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
ช่องทางการติดต่อ : โทรศัพท์ : 043-202319 Facebook : งานบัณฑิต
อนงค์นาถ โยคุณ อีเมล์ : yanong@kku.ac.th
สกุลรัตน์ คำพิละ อีเมล์ : sakulratmo@kku.ac.th
กษณะ ปัญญาคำ อีเมล์ : kasapa@kku.ac.th
© สงวนลิขสิทธิ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น